Etiketter

, , ,

Som om det inte var nog med bröllopsyra och överväldigande bubblande känslor så hade jag ett paket från Adidas att hämta ut när jag kom hem.

Ibland är det just träningskläder som behövs för att höja motivationen till träningen, eller som en belöning när man har lyckats med det mål man satt upp, oavsett om det är att komma igång med regelbunden träning, ett specifikt pass i veckan, att förbättra sin kosthållning eller klara av att kuta 5 km eller nå den där drömtiden på milen.

Efter 3 dagar av nästan konstant ätande efter bröllopet (ooooh så gott!) så var det oerhört uppiggande att få en hel ny uppsättning med kläder att känna mig stolt och snygg i på gymmet. En nytändning. Och givetvis var jag tvungen att ha jackan på mig till jobbet idag också. Bara för att den är så snygg. För att piffa upp mina marinblå byxor och lösa vita skjortan så tog jag mina löparskor Adidas Adizero Boston till. Skitsnyggt i Riksdagen bland kostymer och högklackat. Kan jag inte springa (ordentligt än) kan jag åtminstone få känna mig halvt som en löpare.

kläder från adidas blogg träning löpning

I paketet låg en orange Supernova Racer Bra (man ser härligt solbränd ut!), ett lila Climachill-linne, ett par Studio Power Tights i vista green (mer gråaktiga) och sist men inte minst jackan Strong Anthem (huvtröja). Klicka på länkarna för mer information om plaggen.

Och trots att Adidas (faktiskt!) har en bra kemikaliehantering så tvätta alltid alla plagg före användning, oavsett producent! Ämnen som är ex. antibakteriella, fungerar som flamskyddsmedel eller annat tillsätts ofta kläder för att undvika bakterier, svettlukt eller lagerbrand mm. Sådant som vi inte alls vill ha mot våra kroppar.

