Etiketter

Inte i min vildaste fantasi hade jag kunnat ana vad jag skulle få i morgongåva av min make (japp, övar på att få in orden i huvudet).

Morgongåvan fick jag redan på bröllopsdagens kväll och inte morgonen efter, men å andra sidan fås morgongåva nu av helt andra skäl än tidigare. Dessutom så får ju inte brudgummen någon morgongåva egentligen, men vi lever i ett betydligt mer modernt och jämställt samhälle idag så visst skulle min man också få en morgongåva av mig. Inte heller han fick vänta till morgonen efter bröllopsdagen, utan ett paket väntade honom på själva bröllopsdagen.

Till honom hade jag köpt och specialdesignat ett par manschettknappar i silver, formade som plektrum då han spelar mycket gitarr. På manschettknapparnas framsida står en textrad från vår favoritlåt, olika på båda två. På baksidan hade jag låtit gravera in vårt vigseldatum. Företaget var dessutom från den lilla stad som mannen min kommer ifrån vilket kändes som pricken över i då vi båda är måna om att stödja lokala näringar.

Av honom fick jag världens överraskning under middagen. En film. Om hur vårt liv tillsammans tog sin form. Vi träffades i Kalmar då vi båda pluggade där och han har varit där nere under en helg och filmat allt. Universitetet, studentpuben, kåren, Kalmar Slott, hans lägenhet, min lägenhet och alla de platser som vi tillsammans var på. Dessa har han berättat om och hur han upplevde det. bröllop och morgongåva film

Som om inte det vore nog. Vi blev inte tillsammans i Kalmar utan i Marseille. Och där var han och filmade alla de platser som vi tillsammans var på, berättat om situationer vi var med om och känslor han hade. Jag var helt mållös efter filmvisningen. Helt otroligt! Och så fantastiskt vackert att ha. Ett minne för livet om hur allting började. För varje gång jag ser den och låter allt smälta in så kommer jag bli desto mer rörd.

