Etiketter

, , ,

Jag har tidigare aldrig haft problem med att motivera mig till träning. Och det är av den enkla anledningen att jag gör det som jag tycker är så himla kul. Nu kan jag varken springa eller instruera BodyCombat och det har tagit längre tid att komma tillbaka än vad jag hade väntat mig. Det har nu gått 8 veckor och jag är fortfarande inte igång som jag hade trott.

Jag har haft ont i skenbenen igen förra veckan. Det var några veckor sedan sist och det känns som ett enormt bakslag. Men det är inte heller jättekonstigt att jag har ont. Jag dansade hela natten på bröllopet i ballerinaskor, gick runt flera timmar i mina högklackade skor. Men det var det värt. I slutänden så kommer jag minnas hur kul jag hade på vår bröllopsdag och hur vi dansade hela natten. Jag kommer inte minnas onda skenben efter bröllopet. Jag skulle definitivt komma ihåg om jag kände mig hämmad och var tvungen att sitta ner i flera timmar istället för att dansa på vår bröllopsdag.

Men, jag är här och nu och just nu så tryter motivationen. Det blir inget Helsingfors Marathon för mig. Denna vecka blir det troligtvis inte ett enda löpsteg. Nästa vecka är det Almedalen och jag är orolig över hur jag ska klara av det med mina ben. Snart behöver vi börja träna inför bestigningen av Kilimanjaro, och det oroar mig att jag än så länge inte alls är redo för att ens gå ut och promenera i en timma. Kanske inte ens 30 minuter.

Men, jag har skaffat mig en tränare. En tränare som ska hjälpa mig komma tillbaka till min form och till att vara frisk och kry utan skador. Igår fick jag ett peppande mejl som hjälpte mig att ta mig till gymmet, gå på cyclingpulse i 75 minuter och sedan skramla ihop ytterligare 45 minuters konditionsträning på cykel. Stirrande ut mot en betongvägg.

Nu är det en ny vecka, jag har sovit ikapp den missade sömnen och motivationen är starkare än förra veckan. Återhämtning, rehabilitering och sömn är målen för veckan.

Träningsplanering (kan komma att ändras): 
Måndag: Vattenlöpning 30 minuter
Transportcykling 5.5 km

Tisdag: Hot MOJO 55 minuter.
Transportcykling 7.5 km

Onsdag: CyclingPulse 45 minuter
ABSolution 30 minuter
Transportcykling 15 km.

Torsdag: Transportcykling 11 km.

Fredag: Styrketräning. Transportcykling 16 km.

Lördag: Transportcykling 16 km.

Söndag: Transportcykling 16 km.

