Etiketter

, ,

Mål är till för att revideras.

Målsättningar ska vara realistiska, tidsbestämda, accepterade, specifika och mätbara. Jag inser att jag återigen behöver revidera mina målsättningar eftersom att jag har ont i skenbenen. Helsingfors Marathon, Helsinki City Marathon som går av stapeln den 16/8 var tänkt att vara mitt nästa mål. Men med mindre än 8 veckor kvar och ingen löpning att tala om så får jag tänka om.

Jag skulle säkert klara av att springa ett marathon den 16/8, det är det inte frågan om. Jag vill springa smärtfritt, utan skaderisk och dessutom snabbt och får nog tänka mer långsiktigt. Och ta ner nivån en aning.

Mitt nästa mål blir därför Hälsoloppet på 10 km i Huddinge onsdagen den 27 augusti. Det finns även möjlighet att springa 5 km vid detta tillfälle. Banan är känd för att vara både snabb och flack och blev förra året framröstad som Stockholms 4:e bästa lopp!

Tidigare år har det varit ett litet lopp men anmälningarna har skjutit i höjden i år och det är frågan hur länge till detta lopp kan klassas som litet. Fler än 200 är anmälda.

På detta lopp vill man prestera väl då det är ingen mindre än Carolina Klüft som håller i prisutdelningen!

Enligt arrangörerna så utlovas både farthållare och musik längs med banan.

Det här var ett lopp som jag sett fram emot att springa sedan sommaren 2013 så jag hoppas verkligen att benen nu läker som de ska, så att detta blir min revansch! Jag saknar ALLT med löpningen!i mål kvantumloppet huddinge 2014 sub 41 på milen

Bild från Kvantumloppet 27/4 2014 när jag sprang i mål på 40:57 minuter, då lyckligt ovetande om benmärgsödemet jag hade i båda benen.

