Etiketter

, , ,

I helgen som var så var jag med om något alldeles fantastiskt inspirerande. Jag var och fortbildade mig som löpcoach och genomgick steg 2 som erbjuds av Urban Tribes by Running Sweden i samarbete med Personal Training School (PTS). Löpcoach steg 2 Urban Tribes by Running Sweden Personal Training School Stockholm

Det var en blandning av fysisk aktivitet – löpning, coaching, plyometrisk träning, löpstyrka och stabilitet liksom mycket teori med alltifrån coaching och programskrivning till löpanalys, skadelära, biomekanik, rehabträning, formtoppning och mycket mer! På bilden kör, grundaren av Urban Tribes by Running Sweden, Rubin McRae ett rejält jobbigt plyometriskt pass med alla löp-PTs!

Det var 3 oerhört lärorika och intensiva dagar och jag känner mig nu trygg i och stolt över att titulera mig som löp-PT. Jag har redan tagit mig an och börjat coacha 2 adepter och kommer så att göra de närmsta 3 månaderna.

Ju mer kunskap man har sedan tidigare desto bättre förberedd är man för att också genomgå denna utbildning. Dels måste man ha steg 1, men jag känner mig desto tryggare i rollen eftersom att jag själv har följt olika träningsprogram, tränar med friidrottsklubben IF Linnéa och tränat med Team Stockholm Marathon (TSM) och grottat ner mig alltmer i löpning de 3 senaste åren. Lärdomarna har också förstärkts av att jag redan är löpcoach för SATS Outdoor Running som erbjuds via Urban Tribes och likaså är gruppträningsinstruktör och håller i löpstyrkeklassen Runners Strength. Och inte minst, jag har ju också löpning i grupp med företag och från augusti även är tillgänglig för löp-PT-pass via Urban Tribes.

Run with passion!

