Etiketter

, , , ,

I måndags, när jag fortfarande var inställd på att åka till Almedalen, så var jag väldigt mån om att hinna med lite lunchträning inför en vecka med stress, onyttigheter och 0 träning. Jag hade bokat in mig på SATS Cycling och ABSolution på SATS Medborgarplatsen. Det har aldrig hänt förut, men jag kom inte in till gymmet förrän 12:00 och det var då klassen började!

Som tur var så var jag redan ombytt men när jag kom in i salen så var lamporna släckta och instruktören hade såklart redan berättat om dagens hela pass. Dålig stil av mig och jäkla oflyt. Det är inte lätt att ställa in en cykel i total mörker.

SATS Cycling kan vara av olika längd men just denna klass var 30 minuter lång. Jag märkte snabbt att instruktören hade byggt upp klassen som en väldigt backig sådan. Från det att jag var med så instruerades inga alternativ till de kommande ”backarna” när man förväntades stå upp. Jag kände att det blev lite tokigt och variationen i intervallerna för min del uteblev eftersom att jag inte ska stå på cykeln eller trampa på jättetungt för skenbenens skull.

Men, jag måste ju ge detta fler chanser! Man kan absolut inte bedöma en hel klass om man missar de 2-3 första minuterna på klassen!sats cycling och sats absolution har testat klasser på sats

Utvärdering SATS Cycling:

Ta med: Vattenflaska och liten handduk (för 30 minuters klasser räcker det med lite papper).

Ha på dig: Bekväma träningskläder och bekväma underkläder! (Kan skava annars på cykeln… aj aj). Gärna lite kortare byxor och linne, så att det inte blir för varmt.

Att tänka på: Var där i tid! Om du är helt ny så passa på att fråga instruktören hur man ställer in cykeln så att det blir rätt från början.

Svettfaktor: 7/10

Koordination: 0 av 5.

Rörlighet: 1 av 5. Upp och ner från cykeln.

Känsla efteråt: Hade varit bättre om jag varit med från början… Stressad var måndagens känsla. Bara att ”get back up in the saddle”, och testa igen!

Annonser