Etiketter

, ,

Det var längesedan jag höll en BodyCombat-klass. Det var längesedan jag tränade så hårt att svetten sprutade och jag var totalt utmattad efteråt. Jag trodde att jag vid det här laget återigen skulle stå på scenen och instruera mina klasser. Åtminstone vara med på en BodyCombat-klass som deltagare. Men inte än, och det dröjer.

Jag har nu fattat beslutet att vara ledig från BodyCombat i höst. Det vill säga, inga fasta klasser alls på SATS under hösten. Dels så kan jag rent fysiskt inte utföra mina BodyCombat-klasser, och jag vet inte när jag kommer att vara tillräckligt bra i benen för att göra det.

Dels så är det valrörelse vilket jag inte tror att någon missat. För min del så innebär det betydligt mer jobb, längre dagar, kortare deadlines och många snabba puckar att hantera. Jag känner att det är svårt att vara uppbokad så pass tidigt på torsdagar och fredagar som mina klasser nu ligger (17:30 och 16:30).

För det tredje så är det ofantligt svårt att ordna vikarier till BodyCombat. Och vikarier kommer behövas, dels för att jag inte vet hur mina ben kommer att må, dels för att jag säkert mer än en gång kommer behöva jobba istället men även för att vi i höst ska iväg på smekmånad till Tanzania vilket skulle påverka 6 st BodyCombat-klasser.

Det enda sjyssta mot mig själv framför allt, men även för mina arbetsgivare är att låta någon annan träffa mina fantastiska deltagare under hösten. Det känns väldigt tråkigt, en samtidigt nödvändigt. Och jag har ju haft sedan maj på mig att avvänja mig vid instruerandet. Men jag är övertygad om att hösten kommer innebära oerhört mycket roligheter för min del och sedan är jag tillbaka!Fotograf: Maria Flodqvist

