Etiketter

, , , ,

1 vecka kvar till semestern och lite drygt 1 vecka sedan älskade mormor lämnade jordelivet. Det känns som att igår var första dagen som jag började få tillbaka energin.

Helgen har ägnats åt jobb, inte i Almedalen, utan i jourhavande tjänst, men jag har inte känt mig alltför bunden trots det.

En stor del av helgen har tillbringats hos mina föräldrar. Ett ställe där man inte kan annat än att koppla av och varva ner. I lördags var jag på golfbanan mest hela dagen. En timmas lektion följt av 3 timmars övande av slag på slag på slag. Det var rogivande, avkopplande och utsikten från en golfbana kan man väl sällan klaga på. Gröna omgivningar, blomstergula rapsängar och lördagen bjöd dessutom på klarblå himmel och strålande sol.

Det kändes ingenting i benen men däremot så var benen trötta och kändes lite slitna i söndags. Lite så som det kändes efter bröllopet (men ändå inte fullt så farligt). Mina träningsplaner ställde jag därför in till förmån för att vila benen och ägnade mig istället åt brödbak och matlådor för veckan. baka nyttigt bröd spela golf receptet för en lyckad helg

1 burk riktigt smarrigt knäckebröd fylldes på och ett gäng ”grötbullar” passade jag på att göra (recept kommer senare, håll utkik!). Till matlåda för veckan fick det bli en sommarsallad med smörstekt sparris och linser. Matlagning, och framför allt brödbak kan vara bland de mer rogivande saker som finns att göra. Löpning skulle nog toppa listan, men när inte det finns till hands gäller det att hitta alternativ. Och detta alternativ gör mannen min desto lyckligare.

