Etiketter

,

Åh vad jag njuter av att vara ledig! I söndags var jag ute på den veckans 3:e lätta jogg, och återigen var det totalt 12 minuters löpning som stod på schemat, men med gångpauser. I söndags joggade jag 3×4 minuter. Det vill säga, 4 minuter sammanhängande jogg med 1 minuts gång och sedan ytterligare 2 gånger. Sedan jag skadade mig i slutet av april har jag inte joggat 4 sammanhängande minutrar. Det kändes magiskt.

Jag fick känna på hur det är att springa igen, tankarna började rensas, stressen började släppa och vips så låg jag i behaglig lätt distans-fart på 5:30 minuter/km, innan det var dags för gångvila igen. Gångvilan tog jag inte för att jag hade ont eller behövde den, men för att jag bör. För att jag inte ska låta endorfinerna rusa iväg och lura kroppen till mer än den klarar av.

Jag känner att jag är på rätt väg igen och det känns fantastiskt skönt. Inte minst när vädret är strålande, kvällarna ljumma och kvällssolens strålar glimmar som guld i skogsbrynet. Det är ren njutning, det är bara 4 minuter x 3 gånger, men för mig är det så oerhört betydelsefullt. löpning jogg efter skada i sommarkvällen

