Etiketter

, , , ,

Jag brukar alltid, som ni vet, planera min träning vecka för vecka. Så även nu när jag är skadad. Men att sättas i en situation där inget är som vanligt eller som det ska så kan extern hjälp behövas. Jag har perioder när motivationen tryter, jag behöver hitta nya träningsformer om ger endorfinkickar, kondition och muskler som behövs för löpningen och samtidigt skynda långsamt även om benen känns jättepigga. Inget av detta är jag van vid. Därför så tog jag hjälp av Anders med start för en månad sedan.

Anders Bogevig är coach och anställd av Urban Tribes, jag behöver Anders hjälp för att, framför allt, skynda långsamt. Det finns en anledning till att man blir skadad. I mitt fall har jag vänt ut och in på orsakssambanden men har landat i att det beror på 1) obalans i träning/hård träning/vila 2) stress vilket leder till 3) dålig återhämtning. Det vill säga, även när jag har vilat så har jag haft för mycket stress runt omkring mig för att kunna tillgodoräkna mig återhämtningen. Så nu ska jag skynda långsamt. Inga BodyCombat-klasser på SATS i höst, ingen mer bröllopsplanering och ett av de stora valen för i år är över (även om riksvalet innebär desto mer stress).

Jag är själv utbildad PT inom löpning och jag vet mycket väl hur jag skulle lägga upp ett rehabprogram för mig själv. Men med en coach, som Anders, så får jag så mycket mer. Jag får pepp och motivation när min egen motivation tryter, någon som bromsar när jag vill gasa och någon som hjälper mig att hålla målet i sikte när jag inte alls är sugen på vattenlöpning eller träning på cykel. Det är precis det jag behöver just nu. running inspiration motivation quote

Hälsningar/
Taggad tjej inför kvällens långpass (inför Sthlm halvmarathon i september) på 2 timmar och 15 minuter som kommer att skötas på träningscykel i en mörk och kvav cykelsal när det är +24 grader och strålande sol ute. Men vad gör man inte för att nå sina mål?

