Etiketter

, , , ,

Bara för att det är sommar och semester så innebär inte det att jag parkerar rumpan i en solstol och låter den koppla av där. Var man än är och vad man än gör så finns det alltid utrymme för motion om man så bara är lite kreativ!

Det lättaste alternativet är helt klart löpningen, och jag kan äntligen säga att jag är på väg tillbaka. 5 minuters-rundor där jag joggade 1 minut och gick 1 minut, 5 gånger, är förbi. Förra veckan passerade jag 5 km på rundan för första gången. 5.64 km på 30 minuter i form av 6×5 minuter. Det vill säga, jogga 5 minuter, gå 1 minut och upprepa 6 gånger. Gångpauserna behöver jag för att benen ska återhämta sig, inte för att konditionen inte klarar av det.

Förra veckan hade jag också min första kontinuerliga runda. Hela 20 minuter var passet men det var magiskt att få jogga och veta att jag inte skulle behöva stanna.

Löpningen tog jag till när vi var iväg på golfsemester med familjen och fick sällskap av storasyster. Det är ett ypperligt sätt att upptäcka nya platser och Ödeshög och Ombergs GK var alldeles fantastiskt vackert. löpning på golfsemestern

Löpningen tog jag till när jag var ute i sommarstugan. Pappa skjutsade över mig till fastlandet där det finns grusvägar att springa på, samtidigt som han tog sig en cykeltur. När man bor på en ö med sjötomt kan man dessutom gärna bada efteråt. Vattenlöpning fungerade även ypperligt här. löpning och träning vid sommarstugan

Med andra ord, det finns inga ursäkter för att vara igång även på sommaren, det gäller bara att vara lite kreativ i sina lösningar.

