Etiketter

, , , , ,

I tisdags morse ringde klockan 05:20. Jag var raskt uppe ur sängen av ren glädje för att jag visste vad som väntade. Urban Tribes by Running Sweden körde nämligen igång med vattenlöpning igen efter sommaruppehållet och det ville jag inte missa för allt i världen (trots att jag var hemma efter 21:30 från jobbet i måndags). 

Det var många som kände som jag, och det var glatt hela tiden i poolen på Eriksdalsbadet trots alla tuffa intervaller som vi fick köra. Vi fick nämligen testa det nya Run Speedplay-passet – fast i vatten. 

En ny tränare har tagit över vattenlöpningen på tisdagar, och det är ingen mindre än min namne Linn. 

Vattenlöpningen börjar 6:45 (då ska man vara i poolen) men då är det bra att vara där 06:30 när badet öppnar för att hinna lägga in grejer och duscha. 

Man kan hyra flytbälte på plats för 30 kr vilket man betalar för i receptionen, sedan är det bara att låsa in sina grejer i omklädningsrummet, ta yttervägen och in till poolen. 

I 45 minuter är det sedan olika intervaller som gäller, som man utför med löpteknik fast i vattnet. Flytbältet är till för att hålla kroppen uppe så att man slipper lägga fokus på hålla huvudet över vattnet och istället kan fokusera på löptekniken. Det är olika pass varje gång, men varje gång är det lika roligt, skonsamt och man blir skönt trött efteråt. vattenlöpning urban tribesDet här kommer jag nog fortsätta med även när jag är helt frisk och kry i benen, det är ett bra pass, härliga människor och skönt att komma upp på morgonen!

 

