Etiketter

, , , , , ,

Efter en dag på stan igår med två underbara vänner begav jag mig till SATS Stureplan för att köra veckans långpass. 

Långpass är ju en grundkomponent för att greja att springa ett halvmaraton som jag ska göra den 13 september. Tyvärr är jag inte riktigt där än i min rehab att jag kan springa så pass långt, men konditionsträning motsvarande ett långpass kan jag få till ändå med hjälp av cykel, crosstrainer och en del löpning. Och ett gott tips om man är lite sliten i kroppen eller vill ha variation – byt ut en del av löpningen mot annan konditionsträning (men, man blir bara bra på det man övar på så löpning är det absolut bästa om det är springa man ska göra).

Att jag lyckades genomföra gårdagskvällens och veckans långpass är helgens största bedrift och den bedrift som gör mig mest nöjd och tacksam. 

1. Oerhört nöjd över att jag lyckats genomföra passet på kvällen, när kvällen för mig är betydligt mer svårmotiverat än förmiddagen. En stor del av dagen blir uppbokat och ska planeras istället för att klara av det på morgonen och ha resten av tiden för hopp och lek. 
2. Oerhört nöjd för att jag lyckats genomföra passet när jag inte ens tycker att det är så kul med vare sig cykelklasser eller crosstrainer. Det krävs disciplin och mental träning för att genomföra ett pass som man inte är sugen på. Hade det enbart varit löpning hade jag stuckit ut oavsett när, var och hur. 
3. Oerhört tacksam över att jag grejade att jogga i 28:44 minuter och dessutom utan paus och utan smärta!! Jag är så tacksam över att kroppen svarar bra på ökningen i löpningen.
4. Jag är stolt över mig själv för att jag rehabar som jag ska och tar hand om kroppen som jag bör – hade jag inte gjort det hade jag inte varit på så god väg tillbaka. 

Heja mig!

selfie-plats på SATS Stureplan #jagväljermig

Istället för en regelrätt svettig glad selfie så tar jag gladeligen kort på selfie-rutan på SATS Stureplan. I total motsats till Friskis selfie-förbud så löser SATS detta på ett mer modernt, anti-jante sätt (och har en tävling om det). #Jagväljermig

