Etiketter

, , ,

Skynda skynda, det finns fortfarande chans! Om du vill är sugen på att springa 10 km eller 5 km på en riktigt snabb flack bana så finns det fortfarande chans att föranmäla sig. 

Jag pratar naturligtvis om Hälsoloppet som går av stapeln i Huddinge nästa onsdag den 27/8. Ett lopp som är känt för att vara snabbt och som förra året blev framröstat till ett av de bästa loppen i Stockholm av Studenternas FK. 

Det här är dessutom ett lopp som man vill springa snabbt i, för det är ingen mindre än Carolina Klüft som delar ut priserna. Är man den allra snabbaste och lyckas sätta nytt banrekord får man dessutom en bonus, som ännu ej är offentlig. 

Jag ska springa loppet. Jag räknar dock inte med att få skaka hand med Carolina Klüft eller få någon bonus för banrekord, för jag ska ta mig runt prestigelöst. Testa kroppen. Testa benen. Känna på 10 km. Känna på asfalten. Om det är svårt att springa milen närmre 40 minuter så måste det vara stört omöjligt att springa ett snabbt asfaltslopp prestigelöst, men det är också en utmaning som jag ska ta mig an. Och det ska bli fantastiskt kul att få klä mig i IF Linnéa-kläder och känna pulsen och spänningen stiga inför startskottet med ett finger på start-knappen på gps-klockan och med pulshöjande musik i öronen. 

Men hörrni, glöm nu inte att anmäla er till Hälsoloppet. Man kan även efteranmäla sig på plats mellan 16:00 och 18:00 men då kostar anmälan 300 kr istället för 250 kr. 

Varför ska man då anmäla sig? 
Som om inte banbeskrivningen vore nog så går hälften av överskottet till verksamheten för sjuka barn i Ronald McDonald-hus i Huddinge. Så man springer inte bara för sin egen hälsa, utan för att underlätta för familjer med svårt sjuka barn. Hälsoloppet 27 augusti 2014

