Etiketter

, , , ,

Igår på lunchen var jag iväg till SATS Tule för att testa nya Runners Strength. Den löpstyrkeklass som jag höll i, inomhus, under januari till mars på just SATS Tule. I januari 2015 kommer en ny klass och den ska sedan gå hela året som jag förstått det, och dessutom på fler center.

Sirpa Felhendler och Rubin McRae har utvecklat klassen och det var också dem som höll i passet igår. Eftersom att jag sprang Bellmanstafetten i onsdags ville jag dock inte anstränga benen för mycket så gjorde inte exakt allt som de gjorde. Inga plyometriska hopp och inte så mycket löpteknik heller. De andra fick upp pulsen betydligt mer än mig av den anledningen.

Men, ändå, herrejisses, vad det känns i rumpan idag! Och i benen! Det här får mig att känna att Runners Strength 2 kommer bli minst lika bra som Runners Strength 1 med lika mycket träningsvärk och utveckling. Jag ser väldigt mycket fram emot att komma igång och köra klassen igen!runners strength 2 testklass sirpa felhendler rubin mcrae

Såhär suddiga bilder blir det när man är alldeles svettig och skakig och när det hela tiden är full fart!

