Etiketter

, , ,

Det blir sannolikt inget Hälsolopp för mig idag i Huddinge. Liksom det inte blev någonting förra året. Förra året var jag dock bitter och oerhört ledsen över att inte få springa. Jag var i toppform för säsongen och hade ett saftigt personbästa inom räckhåll. 5 dagar före loppet så ramlade jag dock när jag var ute och sprang. Det ena knäet var inte samarbetsvilligt för att så snart därpå springa ett lopp.

Sedan dess har jag haft som mål att springa Hälsoloppet i år. Anmälan gjordes tidigt men i och med benmärgsödem och rehabilitering så har jag varit tvungen att sänka ambitionerna på milen. Och just nu finns det väldigt mycket annat att prioritera. Exempelvis är det fullt upp med arbete inför valet den 14 september. Min man fyller år på fredag. Mina vader är slitna efter att jag ökat på distansen lite väl mycket i måndags. Kroppen är trött och i behov av återhämtning efter helgarbeten. Tiden finns inte riktigt för att åka till Huddinge, hämta nummerlapp, värma upp, vara där i god tid och springa en mil när jag likväl kan springa hemma och spara tid och spara på kroppen. Springa en lugn mil och minska risken för att jag skadar en redan trött kropp. Och förbereda allt som förberedas behöver. The-future-depends-on-what-you

Just nu känns det som ett klokt val, och det känns oerhört skönt att vilja prioritera annorlunda. Men nästa år, Hälsoloppet, då ska jag baske mig nöta asfalten och springa med lätthet under 40 minuter.

