Etiketter

, ,

Efter några riktigt intensiva valspurt-veckor så börjar jag återhämta mig. Bloggen har blivit lidande och likaså träningen. Men i vissa perioder kan det ändå vara bra med mindre träning, framför allt om kroppen får återhämta sig. Och det jobbar jag rätt bra på. I torsdags och i fredags var jag ledig och ägnade större delen av tiden åt att sova. Igår tog jag halvdag och sov till 10:30.

Idag är jag redo att ta tag i träning igen. Jag vaknade igår med halsont, men jag tror att det var vilan och de extra timmarna av sömn som gjorde susen för idag vaknade jag betydligt piggare.

Inom kort åker vi iväg på smekmånad och ska då bestiga Kilimanjaro och därför så kommer träningen fram tills dess att bli lugnare, löpningen lite mindre, för att när jag sedan kommer tillbaka kunna lägga större kraft på löpningen på helt återhämtade ben. bild (11)

Träningsplanering vecka 39: 
Måndag:
Vila pga halsont
Transportcykling 13 km

Tisdag: 
ABSolution (30 minuters magträning) och styrketräning.
Transportcykling 24 km.

Onsdag: 
Företagslöpning på lunchen ca 5 km.
Cycling Pulse 55 minuter eller Hot FLX
Transportcykling 13-15 km.

Torsdag: 
30-20-10 (intervallcykelklass) och SATS Core (magträning 30 minuter)
Företagslöpning efter jobbet ca 5 km.
Transportcykling 13 km.

Fredag: 
Ev. morgonjogg med Jonas Buud (What?! Yep, that’s true) 6 km.
Transportcykling 17 km.

Lördag: 
Vila

Söndag: 
Styrketräning alt. kondition.

