Etiketter

, ,

Med tanke på hur denna säsong har varit och med tanke på avsaknaden av träning de senaste veckorna så sitter jag nu och planerar mitt 2015 i träning. En perfekt motivation är att åka på ett inspirerande träningsläger och igår hittade jag två sådana som lockar mig mycket!

Dels en resa till Gran Canaria som anordnas av Runacademy med fokus på långa pass uppe i bergen med milsvid vacker utsikt. Jag hoppas kunna springa marathon i mars och detta läger är i början av februari vilket gör det ännu bättre, bra uppladdning inför vad som komma skall. Dessutom är det på 4-stjärnigt hotell med SPA vilket passar mig som är bekväm (säger hon som i oktober ska bestiga Kilimanjaro och tälta). Ytterligare bonus är att man får 6 månaders medlemskap och träningsprogram inför resan på köpet. Detta gör att även maken skulle kunna följa med och ha ett mål med löpningen. Och, ju fler desto roligare! Vill vill vill! Men ack så dyrt…

Alla löpare åker väl till Kenya för att springa under vinterhalvåret? En hel del i alla fall säkerligen! Kimbia Camp anordnar en gruppresa dit i februari och utlovar en hel del bra löppass men även en del sightseeing och att få höra hur kenyanerna tränar och springa med masajer. Boendet har jag ingen aning om, men anar att Gran Canaria erbjuder bättre boende även om vädret är desto bättre i Kenya. Lika dyrt detta men också lika lockande!

Om man bara kan spara ihop pengar efter vår resa till Tanzania så kanske… bild (12)

 

