Etiketter

,

Borta bra men hemma bäst, jag ser verkligen fram emot att komma tillbaka till rutinerna hemma och det inkluderar såklart träningen.

Jag känner att motivationen inte är som den borde och jag saknar drivet för att ta tag i träningen och driva mig själv framåt i löpningen. Det är så lätt att bli bekväm, men jag har också mål med löpningen och för att komma tillbaka till den formen jag var i innan jag blev skadad så gäller det att ta tag i intervallpassen och göra det som är jobbigt och långt ifrån bekvämt. Men det ger också resultat. bild (16)

Denna vecka känns inte helt spikad då kvällens löppass som jag leder för Urban Tribes får avgöra hur resten av veckan ser ut. Jag har fortfarande träningsvärk från lördagens pass men jag tror inte att kvällens pass kommer att kännas lika mycket. Om det känns bra i kroppen imorgon vill jag nämligen hemskt gärna springa med IF Linnéa – vilket skulle vara första intervallpasset med föreningen på hela året!!!!

Om jag däremot är för sliten i kroppen imorgon så blir det istället styrketräning och då är jag pigg igen på onsdag och kan köra lite tuffare då.

Träningsplanering vecka 43:
Måndag: Run Tough SATS Hötorget kl. 18:00
Transportcykling 11 km (eller 19 km)

Alt. 1 Tisdag: Intervallpass med IF Linnéa
Transportcykling 13 km
Alt 2 Tisdag: ABSolution (30 min coreträning)
Transportcykling 13 km

Onsdag Alt. 1: Styrketräning eller vila
Transportcykling 11 km
Alt.2: BodyCombat (som deltagare, men ändå!)
Transportcykling 13 km

Torsdag Alt 1: Löpcoachar ett företag
Transportcykling 14 km
Alt 2: Springer intervallpass
Transportcykling 16 km

Fredag: ABSolution (30 min coreträning)
Transportcykling 13 km

Lördag: Lugn lugn distansträning

Söndag: Vila

