Etiketter

, , , ,

Igår kväll var det dags för första Run Tough på länge. Halsont 2 måndagar i rad + närmre 3 veckors semester innebar att det var ett tag sedan jag ledde min väldigt roliga måndagsklass.

Det var mörkt redan innan vi startade klassen och dagens regnrusk trodde jag skulle skrämma iväg många, men icke. Ett taggat gäng mötte mig i receptionen på SATS Hötorget. Möjligheten att springa i grupp höjer motivationen och lockar mer än soffan helt enkelt.

Vi joggade tillsammans till Östermalms IP där vi mötte upp övriga coacher och grupper från olika center och körde lite löpteknik innan vi hade gemensam samling och fick passet presenterat för oss av huvudcoachen. Sedan delade vi in oss i olika fartgrupper beroende vilken tid man springer på milen och sedan satte vi av med lite stegringslopp bort till starten för våra intervaller.

2x(3×3 min) med 1 minuts vila mellan varje 3-minuters intervall och 2 min setvila efter 3×3 min. Gänget kämpade på trots lera, vattenpölar och bitvis becksvart mörker. När de skattade sin ansträngning till 6 på en 10-gradig skala där 10 är tvärslut så gav jag dem en backe att springa uppför. Ansträngningen bör nämligen ligga närmre 8-9 på detta pass. Elakt kan tyckas, men när man kliver ut ur bekvämlighetszonen så ger det resultat. Och efter passet var det idel leenden och glada tillrop.

Grymt bra kämpat gänget!

Run Tough på måndagar kl. 18:00 kör vi till och med 8 december så kom gärna och testa! Alla är välkomna!run tough outdoor running sats urban tribes måndag tribe östermalmNöjda deltagare efter passet som sprang i olika grupper i Lill-jansskogen.

 

