Etiketter

Idag är det en rosa dag på SATS. SATS är samarbetspartners med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj och Cancerfonden har i år valt att fokusera på främjandet av fysisk aktivitet och hälsosamt leverne för att förebygga cancer.

30 minuters pulshöjande aktivitet räcker per dag för att minska risken för att drabbas av cancer (och för att förebygga många folkhälsosjukdomar). Därför är idag SATS 30-minuters klasser gratis för alla samtidigt som SATS skänker 10 kr till Cancerfonden för varje medlem som deltar i dessa klasser. 700x394-rosa-bandet-topprosad-dagen

Samtidigt så skänker SATS 25 kr till Cancerfonden för varje såld handduk under hela oktober månad.

Ett superbra initiativ tycker jag och även om dessa typer av kampanjer tenderar att bli lite väl mycket jippo så känns det faktiskt som att man i detta fall ändå lyckas belysa syftet och allvaret i det hela.

Själv kommer jag att köra ABSolution, ett 30 minuters högintensivt corepass idag, och jag har med mig en vän. Det blir dagens vardagsmotion och dagens uppskattning till min kropp.

