Etiketter

, ,

Förra veckan kickade träningen igång på riktigt och det var så härligt! Jag är riktigt nöjd.

träningsdagbok v 43

 

Det blev närmre 31 km löpning förra veckan, och jag passerade ytterligare en milstolpe för året. 900 km. Hade jag inte varit skadad i flera månader hade den milstolpen passerats redan tidigt i somras. Men, jag är nöjd att den överhuvudtaget passeras. härlig höstrunda

Den här veckan bjuder på massa löpinspirerande roligheter och troligtvis adderar jag 2-4 kilometrar till veckodosen jämfört med förra veckan.

Något som jag absolut kommer fortsätta med är ABSolution och SATS Core. Jag försöker gå på ett av varje pass varje vecka, alternativt två av samma. Så länge jag får 2 st pass med 30 minuters magträning. Jag känner att det ger resultat. I helgen upptäckte jag nämligen att ett sexpack sakteligen börjar synas. Yes! (visserligen beror det nog också på att vätskeintaget var lågt men ändå). Givetvis tog jag kort för att boosta mig själv till dagar då resultaten inte är lika tydliga. magrutor mage träning

Äsch, syns inte så bra på bilden. Anledningen till att blommorna fick följa med på bilden var så enkelt som att det var dessa ting som gjorde mig glad i lördags, och jag behövde piggas upp. Jag jobbade 11 timmar i lördags och då unnade jag mig blommor att titta på bakom datorskärmen, och att se en snygg mage på sig själv gjorde saken ännu bättre.

Träningsplanering vecka 44: 
Måndag: Run Tough från SATS Hötorget och sista gången med passet ”Mo Fire”.
Transportcykling 13 km.

Tisdag: ABSolution 30 minuter och styrketräning med fokus framför allt på ben.
Transportcykling 15 km.

Onsdag: Lugn lätt distans 12 km.
Transportcykling 19 km.

Torsdag: SATS Core 30 minuter.
Transportcykling 13 km.

Fredag: Ledig dag från jobbet men inspirationsdag för mig som löpcoach!
Runners Strength (nya passet som kommer efter årsskiftet)
Intervallpass
Transportcykling 17 km.

Lördag: Vila

Söndag: Vila (alternativ blir det vilodag på onsdag och onsdagens pass kör jag på söndag)

 

