Etiketter

, ,

Hörni, det är den tiden på året igen. Den tiden när regnet piskar mot rutorna och när vinden får rutorna att skallra. Men man ser ingenting. För det är becksvart.

Och det är becksvart på morgonen när man vaknar och det är becksvart när jag lämnar kontoret för att cykla hem på kvällen. Det är minst sagt tung period och jag känner i alla fall att det tar tid att vakna till liv, kroppen är inställd på att det är natt och vill sova.

Men, liksom varje vinter och höst så äter jag kosttillskott med D-vitamin. Efter 3 veckor i Afrika varav en vecka rent sollapande i Zanzibar som har gett mig en fördelaktigt fräsch färg istället för den genomskinligt vita hyn som jag hade innan jag lämnade Sverige, så känner jag inte jättestort behov av dessa vitaminer ännu.

Det är ju nämligen så att vi lagrar D-vitamin genom 15 minuters solljus varje dag (mer än så är inte hälsosamt för huden), vi får då i oss 5000 IE D-vitamin. En kapsel av D3-vitamin ger 3000 IE. Trots att jag låg timmar på stranden i Zanzibar så har jag ändå börjat med mina D-vitamin-tabletter då jag fick ett paket från Helhetshälsa. helhetshälsa d-vitamin

Även förra året testade jag Helhetshälsas D3-vitaminkapslar som jag tycker fungerar fantastiskt bra. Jag känner skillnad, vilket jag inte har upplevt med andra kapslar.

Här har jag skrivit om det magiska pillret från Helhetshälsa som verkligen gör mig piggare (på grund av dosen!).

Här har jag skrivit kort om varför vi behöver D-vitamin. 

På BodyStore här kan du köpa D-vitaminerna för hösten och vintern!

Varför Helhetshälsa? 
Dels är det en helsvensk tillverkning och jag gillar att stödja inhemska företag i den globala konkurrensen.
I och med att Helhetshälsa använder kapslar istället för tabletter så slipper de ytbehandlingsmedel och bindningsmedel och de använder inte heller flytmedel för kapslingen.
De har heller inga färgämnen eller konserveringsmedel och kapslarna är helt vegetabiliska.
Allt som byggs på idén att vara marknadens renaste kosttillskott. Jag gillar det, och stödjer det. Och produkterna upplever jag fungerar väl.

