Etiketter

, ,

När det är mörkt ute större delen av dygnet är det ännu viktigare att komma ut och få frisk luft för att piggna till. I torsdags löptränade jag ett företag på lunchen. Det var minusgrader på morgonen och blot 5-6 grader mitt på dagen, men solens strålar värmde och gav verkligen energi.

Det var pigga och taggade löpare som jag mötte och tillsammans joggade vi ut till Skeppsholmen och Kastellholmen. På agendan var ett kombinationspass med korta intervaller, backträning och tröskellöpning. Och däremellan löpstyrka.

Det var ett tufft pass med många delar och som jag gjorde så mycket tyngre med hjälp av löpstyrkeövningarna. Men deltagarna kämpade som aldrig förr. Jag erbjöd alternativ utifrån nivå men sådana kämpar som jag mötte i torsdags har jag nog inte tidigare mött. De tog varenda utmaning och kämpade in i det sista, även om det innebar en del flåsande med händerna på knäna emellan varven. intervaller på skeppsholmen löpträning löpning

Vi började med att springa 15 sekunders-intervaller innan det var dags för vilopaus följt av löpstyrka. Med riktigt trötta ben tog de sig an backen, upp och ner, innan det var dags för mer löpstyrka. Och slutligen, full fart i två längre intervaller.

Jag är grymt imponerad av deltagarna, och grymt nöjd. Det var ett pass med extra mycket löpglädje, extra mycket kämparanda och glöd vilket ger mig som coach extramycket energi och glädje. Fantastisk torsdag!

