Etiketter

, , , ,

Målsättningarna för 2015 börjar ta form och jag vill gärna börja löpsäsongen såsom sist i Köpenhamn. Det var en fantastisk upplevelse, jättemysigt att få åka iväg en hel helg med maken och att dessutom springa på en sådan snabb och flack bana gjorde loppet nog till det roligaste jag har sprungit.

Nu är det dags igen, men denna gång på en av världens snabbaste banor. Jag ska springa Prag Halvmarathon som går av stapeln lördagen den 28 mars vilket känns som en ypperlig start för en formkoll. Som om det inte vore nog så har jag och maken bokat resan genom Runacademy!

Runacademy anordnar en weekend-resa till Prag med löpare och supporters (som ej betalar startavgiften) torsdag-söndag med löppass, sightseeing, pastauppladdningsmiddag liksom besök på bryggeri och möjlighet att bredda löparnätverket. Det känns jättekul och inte minst passande när man kommer till ett nytt land där de inte ens använder samma alfabet som man är van vid. Att ta sig till en mässa för att hämta ut nummerlapp känns ju mer som att leta efter en nål i en labyrint med spegelvänd karta, men nu har vi alltså med en svensk-tjeckisk guide.

Kika här för mer info. 

Man får dessutom med träningsprogram inför vintern och det är alltid extra motiverande, men jag tänker att det även är så för maken som inte har några rutiner i sin löpning och som joggar väldigt sporadiskt. prag halvmarathon runacademyBild lånad från Runacademy.

 

