Etiketter

, , ,

Förra veckans planering av träningen blev ungefär som tänkt. För mig underlättar det verkligen att planera vecka för vecka samt ha en övergripande långsiktig plan i huvudet. Det ger mig motivation och det blir lättare att genomföra passen när det finns en plan.

träningsdagbok v 45Förra veckan blev det ytterligare en ökning i antal kilometrar med 11 % jämfört med förra veckan. Jag fick till mina magpass som önskat och sedan körde jag löpstyrka igår (fast det har jag glömt skriva in) i 30-45 minuter. löpning kväll november glädje

Bild från igår kväll. Becksvart mörker i skogen. Och klockan var inte mer än 16:30.

Denna vecka ska bli en återhämtningsvecka för mina ben. Jag har tre löppass inlagda där jag coachar men jag kommer inte att köra något intervallpass för egen del och passen som jag coachar är inte kvalitetspass för min del. Istället kommer jag att köra alternativ träning och denna vecka så blir det ett längre uthållighetspass på cykel. Det blir inte lika många kilometrar som de senaste veckorna/veckan. För att hålla mig skadefri är det viktigt med variationen i träningen och att också lägga in återhämtningsveckor.

Träningsplanering vecka 46: 
Måndag: SATS Core 30 minuter.
Run Tough från SATS Hötorget 18:00.
Transportcykling 15 km.

Tisdag: CyclingPulse 75 minuter.
Transportcykling 13 km.

Onsdag: Företagslöpning på lunchen.
Ev. kort styrketräningspass med fokus på mage.
Transportcykling 15 km.

Torsdag: Företagslöpning på lunchen.
Runners Strength på kvällen, intensiv löpstyrka för löpare i gruppträningsform!
Transportcykling 11-22 km.

Fredag: Styrketräning (om kroppen inte är helt död från torsdagens Runners Strength).

Lördag: Vila.

Söndag: Distansrunda 10 km.