Etiketter

, , ,

Idag har jag befunnit mig inne på SATS Signalfabriken i Sundbyberg 10-17 för utbildning i ABSolution. Det har varit en riktigt rolig dag! Jag har fått lära känna nya kollegor och tillika instruktörer på SATS, svettats mycket, tränat magen järnet, utvecklats som coach och utvecklat min teknik.

Jag blev godkänd gruppträningsinstruktör i ABSolution och kommer troligen efter årsskiftet att ha en fast klass i detta effektiva 30-minuters koncept. Som passet är nu är det bestämda övningar som ska göras i viss ordning men från och med årsskiftet kommer vi att få välja övningar själva utifrån vissa kriterier (träningseffekter) som ska uppfyllas. Det betyder att instruktörer kommer att leverera olika pass, men detta är jättebra, träningen blir mer varierad och man har också möjlighet att påverka instruktören och komma med tips på övningar (hint hint).

30 minuter kan tyckas vara lite och blott 16 minuter effektiv magträningstid desto mindre men i sanningens namn räcker detta mer än väl. Det ger verkligen resultat. Idag har vi dock kört klassen tre hela gånger + ytterligare 1/3 av passet + att vi själva övade på övningarna under ett tag. Jag lovar er att jag imorgon kommer att ha världens träningsvärk i magen. Och i fler delar av kroppen. Jag kände av träningsvärken bara av att stå och skära halloumi inför veckans matlådor. Ajajaj. Men oh så härligt. Och vilket resultat detta kommer att ge. Jag märker stor skillnad på min kropp av att gå på dessa klasser, och det skrev jag om för någon vecka sedan inklusive en bild på magens dagsform. absolution utbildning sats instruktörerBilder från dagens utbildning. Sista bilden är efter sista passet…

 

