Etiketter

Förra veckan blev en återhämtningsvecka ur löparsynpunkt. Det blev några färre kilometrar och framför allt färre tunga påfrestande pass. Istället satte jag mig på en cykel när det var dags för intervallträning. Det funkade superbra och jag kom högt upp i puls!

Men utöver löpningen så blev det lite mer träning än vanligt. Jag var på två utbildningar, dels en workshop för Runners’ Strength, men även en utbildning i magpasset ABSolution så hela kroppen fick verkligen jobba!träningsdagbok vecka 46

Denna vecka blir också väldigt annorlunda träningsmässigt. Dels har jag kvartalsutbildning i BodyCombat på söndag och på lördag stundar Tunnelloppet, eller Tunnel Run. Jag ska dessutom öva in hela Runners’ Strength-passet för att kunna köra en testklass nästa vecka och då får jag ta med mig några deltagare gratis. Så om någon är sugen på att testa så hör av er till mig (dessa finns inte på SATS hemsida).

Hur tuff denna träningsvecka blir beror helt på hur tufft jag övar på Runners’ Strength och det kommer jag att variera så att kroppen är relativt fräsch till lördagens lopp.

Träningsplanering vecka 47: 
Måndag: Run Tough kl. 18:00 SATS Hötorget
Transportcykling 13 km.

Tisdag: Öva in Runners’ Strength 2 timmar
Transportcykling 11 km.

Onsdag: Lunchlöpning med företag 5-8 km.
Öva in Runners’ Strength 2 timmar.
Transportcykling 16 km.

Torsdag: Lunchlöpning med företag 5-8 km.
Styrketräna med maken alternativt öva in Runners’ Strength.
Transportcykling 15 km.

Fredag: Ledig! Öva in Runners’ Strength.
Zumba med kompisar.

Lördag: Tunnelloppet 10 km + uppjogg och nedjogg.

Söndag: BodyCombat-kvartalsutbildning 75 minuter.

Running inspiration

