Etiketter

, , , ,

Veckan börjar verkligen på bästa tänkbara sätt när jag får inleda den med träningspass. Det som gör veckostarten än bättre är att jag får inleda den med att träffa fantastiska människor som kommer för att springa med mig. Inte för att det är jag, men för att träningen är bra, det är härlig gemenskap och sedan är det givetvis professionella peppande löpcoacher.

Det känns sorgligt att veta att nästa gång blir sista gången för min del, men triben fortsätter halva vägen in i december. Lagom med uppehåll till Lucia.

Det är så givande att vara löpcoach. Jag får energi av deltagarna. De kämpar, de öser, de ler, vi skrattar och vi har så ruskigt roligt ihop (tycker jag i alla fall).

Även om ansvaret ligger hos individen att genomföra passet så kan passet naturligtvis bli tråkigt, mindre inspirerande och stämningsdödande om coachen inte är bra. Jag känner att jag har uppnått precis det jag önskar med min grupp. Alla fina människor vi får lära känna. Alla kilometrar vi får springa ihop.

Det är kul, givande, utvecklande, svettigt, flåsigt, jobbigt och alldeles… alldeles…. alldeles underbart!

Deltagarna fick återigen köra det tuffa passet ”Visiting the Rift Valley” med intervallstege som började på 800-600-400-200-100-200-400-600-800 meter med 60 s vila mellan varje intervall, förutom efter 100 m, då tog vi bara 30 s vila. Lägger man till några backar på vägen så kan man lyckas få till ett ännu tuffare än tufft pass. Som deltagarna älskar.

Passa på att komma och testa!

run tough måndag 18 november

Idag är det dags för nästa löpcoach-pass med ett företag som ska få ha fartlek al Moneghetti.

Veckan inleddes med ca 11 km löpning och jag är nu uppe i ca 1019 löpta km i år.

