Etiketter

, ,

I eftermiddags så var jag på kvartalsutbildning i BodyCombat. Dagens pass var andra gången sedan april som jag överhuvudtaget kört BodyCombat pga skadan i skenbenen som jag hade problem med i 4.5 månad. Det tog längre tid än vanligt att komma in i de olika snabba bytena idag, det var svårare att hålla balansen i sparkarna och jag kände mig himla stel när jag skulle utföra en roundhouse kick. Jag hade gärna lagt till ordet snygg framför roundhouse kick, men idag var det bara tal om överlevnad.

BodyCombat är ett tufft pass, men man blir riktigt bra på det om man övar regelbundet. Man får bra flås, uthålliga muskler och får jobba med de stora muskelgrupperna i kroppen. Lår, hamstring, rumpa, vader, mage, nedre delen av ryggen, övre delen av ryggen och axlar. Och lite armar. I stort sett hela kroppen. Så jag gissar också att det här kommer att kännas imorgon. I hela kroppen.

Musiken var grym och låt nr 6 var riktigt tung för benen. Squats på squats på utfall på utfall följt av en hel del sparkar och knän. Styrkelåten, nr. 9 var 4.5 minut enbart magträning utan vila. Störtskönt och jobbigt. bodycombat kvartalsutbildning les millsJag träffade på en ny tjej som börjat instruera på SATS och hon hade undrat vem Linn var, för hon hade hört så mycket bra om mig som BodyCombat-instruktör!!

