Det är så skönt att se att kilometerantalet ökar, vecka för vecka. Hittills i år har jag sprungit 1042 km vilket jag tycker är fantastiskt bra med tanke på att jag inte löpte en kilometer i april och i maj-juli så handlade det om 1×5 minut och uppåt. Småsummor i antal kilometrar.

Innan året är slut så hoppas jag kunna landa på strax över 120 löpta mil. Det är nästan hälften av det som jag hade hoppats landa på i år, men jag är glad över att överhuvudtaget kunna springa!

Förra veckan blev inte helt som tänkt träningsmässigt då vi renoverade hemma och det drog energi från mig.

Träningsdagbok v 47Den här veckan hoppas jag dock på bättring. Och jag hoppas verkligen att inte alla dagar är uppbokade runt lunchtid för jag har märkt av sådan skillnad på humöret och energinivån när jag kan sticka ut på lunchen och träna. Oavsett om det är lunchpass på SATS eller löprunda så gör dig mig riktigt gott!

Träningsplanering v 48: 
Måndag: Run Tough (Sista för mig!) från SATS Hötorget 18:00 ca 10-11 km.
Transportcykling 13 km.

Tisdag: ABSolution 30 minuter.
Intervallträning med IF Linnéa ca 12 km.
Transportcykling 19 km.

Onsdag: Styrketräning överkropp och inövning av Runners’ Strength.
Transportcykling 13 km.

Torsdag: SATS Core 30 minuter.
Styrketräning ben.
Transportcykling 13 km.

Fredag: Vila.

Lördag: Långpass 16-17 km i högre tempo (inte längre än att det blir max 39.5 km totalt för veckan).

Söndag: Vila.

IMG_2608

 

