Etiketter

, , ,

Ikväll har jag gjort det igen. Fått med maken på ett snabbt effektivt superpass för magen.

I torsdags var vi och styrketränade tillsammans och avslutade passet med ett snarlikt upplägg som idag (fast hälften så mycket). Egentligen kan man göra vilka övningar som helst enligt konceptet och jag nyttjade detta även när jag styrketränade hela kroppen. Det blev mer effektivt och istället för att sitta och räkna antal repetitioner blev det på tid istället. Det var mer motiverande att växla två övningar och inte vila mer än 20 s mellan övningarna (gäller att köra olika muskelgrupper så att musklerna får återhämtning mellan seten).

Det du gör är alltså att träna i 40 sekunder, vila 20 s och sedan på’t igen.

Magpasset som vi körde gjorde var enligt ABSolutions alla regler och körde därför

2x (6x(40s träna x 20 s vila). Dvs. 12 övningar totalt men 2 övningar åt gången och upprepa.
Börja med 2 övningar och kör dem efter varandra, börja sedan med övning 1 igen, följt av övning 2. När du gjort dessa 2 övningar 2 gånger så byter du till två nya övningar. Gör övning 3 och övning 4 två gånger och byt sedan till 2 nya övningar. Capisce? absolution magträning

Magträning två gånger i veckan is da shit! (De senaste två veckorna har det dock blivit lite fusk med detta).