Det blev mer löpning än vad jag hade tänkt förra veckan, men annars så höll jag träningsplaneringen relativt bra, bortsett från att jag, istället för att gå på SATS Core och ABSolution körde motsvarande träning på egen hand med maken.

träningsdagbok v 48Jag älskar att föra träningsdagbok. Att få en sammanställning över varje vecka, att få se hur många pass per månad jag tränat och hur långt jag sprungit per månad samt hur fördelningen över olika träningsformer ser ut.

I November tränade jag 49 träningspass, jag sprang i lite mer än 13 timmar och fick ihop 144.5 km men fick även ihop 264.2 km på cykel. Träningspassen har legat runt 50 i månaden varje månad men löpningen har inte varit så mycket sedan i början av året.

Denna vecka blir det dock väldigt annorlunda. Jag kommer troligtvis att vara väldigt frånkopplad från omvärlden. Både vad gäller vänner, familj, bloggen och träningslokalen och spåren. Men vi får se om utrymme och lust finns för uppdateringar här. Jag ska på UGL-kurs fram till på fredag. På söndag morgon flyger jag dessutom till Lima i Peru för FN:s klimattoppmöte. December blir minst sagt annorlunda!

Men, då det uttryckligen stod i beskrivningen att promenader och joggingrundor uppmuntras för att behålla fokus och för att det är mycket stillasittande så var jag såklart inte sen på att packa ner löparskorna.

Träningsplanering v 49: 
Måndag-fredag: Springa 23-25 km som mest sammanlagt. Hoppas kunna få in några övningar för mage, ben, rygg med mera på rummet.

Lördag: Långpass 18-20 km.

Söndag: Flygning heeeeela dagen.

bild (20)

