Etiketter

, ,

Det är ett par veckor sedan vi hördes, och instagramkontot har blivit vilande dessutom dessa två veckor. Första veckan i december var jag ute på Lidingö på UGL-kurs, en kurs för utveckling av grupp och ledare. Jag var hemma och vände och 36 timmar senare satt jag på flyget till Lima, Peru för att följa klimatförhandlingarna i COP 20. Det är således här i Lima jag har varit hela veckan!

Det har varit två veckor med väldigt många intryck och därför har jag inte heller prioriterat att blogga, fokus har varit att prioritera mig själv och därefter dela med mig av mina intryck med dem som står mig närmast. (I andra hand kan jag säga att internetuppkopplingen i Lima inte har varit den bästa…)

Men så kom nya tidningen Magasin Spring ut med sitt senaste nummer och där i finns jag med, som blogg-tipset för alla löpsugna. Och då vill jag såklart vara lite närvarande på bloggen för att hälsa alla välkomna hit!bild 1 bild 2

Vem är då Linn?

Utöver det som står i Magasin Spring så är jag en energisk, öppen person, gift med Herr Norrbäck, a.k.a Maken i bloggen. Jag har en alldeles fantastiskt kärleksfull familj och många umgängeskretsar som jag inte heller skriver om på bloggen. Det privata håller jag för mig själv, men personlig kan jag vara ändå.

Det jag däremot skriver om är min väg tillbaka till löpningen efter att ha fått en stressreaktion i båda mina skenben i slutet av april, efter att jag vann Kvantumloppet på 40:57 minuter (10 km). Det var inte loppet som utlöste problemen men däremot bidrog all löpning i det skedet till min skada. Benen mår bra och tack vare min kompetens som utbildad löp-pt har jag verktygen för att bygga upp min kropp igen successivt. Jag springer 3-4 gånger i veckan i nuläget och ligger just nu på ca 40 km i veckan men detta ska ökas uppåt 5-7 mil i veckan och uppåt 5 gånger löpning i veckan. Men allt har sin tid och det viktigaste för mig är att skynda långsamt. Mängden jag springer nu kan fortfarande ge mig finfina resultat på nästa lopp, vilket är Prag Halvmarathon i slutet av mars där jag hoppas på att återigen springa på 1:31 timmar för att starta säsongen med en god formkoll (har tappat lite kondition efter skadan).

Nu återupptas sista officiella dagen för klimatförhandlingar i Lima! Men passa på att köpa tidningen inför helgens läsning och avkoppling.

Ha en trevlig fredag!

