Etiketter

,

För drygt 3 veckor sedan skrev jag om de ekologiska hudvårdsprodukterna jag fick från Medevi ProSalus och jag tänker att det är dags för en första utvärdering – lagom till jul!

Ansiktsprodukterna vitamincréme och Havtorn Ros har jag använt mig av både till dagen och natten och smörjt ansiktet med. En pytteliten klick vitamincréme och 1-2 droppar havtorn ros (beroende på hur kallt det är och hur torr huden blir) Jag tycker att dessa produkter är de bästa eko-produkterna jag någonsin använt!

Konsistensen är perfekt, vitamincrémen är fast och dryg och blandas väl med havtorn ros. Med andra ekoprodukter har jag ofta upplevt att de är väldigt rinniga. Att det krävs så små mängder är ytterligare en bonus – det gör produkterna mer ekonomiska. De doftar riktigt gott vilket jag ser som en bonus. Ekoprodukter luktar ofta väldigt illa är min erfarenhet, men dessa är riktigt fräscha.

Jag tycker att ansiktet får lite extra lyster tack vare oljan havtorn ros.

Jag har i vanliga fall en rätt fet hy men som ändå blir torr på vintern. Men genom att tillföra fett och fukt så upplever jag att huden håller sig smidigare utan att bli lika fet som tidigare. Troligtvis går inte den normala talgproduktionen på högvarv.

Har man å andra sidan väldigt fet hy kan man använda bara vitamincrémen och kombinera med oljan enbart på natten. Har man istället väldigt torr hy finns havtornssalva att använda på natten eller kombinera på dagen med vitamincrémen.Medevisalvan vitamincréme havtorn ros havtornssalva

Slutsats: Jag skulle verkligen rekommendera dessa hudvårdsprodukter!

+ bra konsistens, ej rinnig
+ dryg, håller länge
+ doftar gott
+ prisvärd jämfört med annan ekologisk hudvård
+ ger lyster till huden
+ fungerar dag som natt
+ går lätt in i huden
+ huden blir smidig, ej för fet, ej för torr

– flaskan med oljan havtorn ros har blivit lite oljig efter mina senaste resor trots att den är helt sluten, det ser dock inte ut som att flaskan läcker eller har minskat i innehåll.

Just nu har jag sett att Medevisalvan har en kampanj på vitamincréme + rengöringscréme med ylang ylang för 238 kr vilket verkar vara en perfekt julklapp som inte heller är alltför dyr!

