Etiketter

,

Äntligen på svensk mark sedan i söndags! Det har varit två omtumlande veckor – först en vecka med inre utveckling, personlig utveckling och ökad självkännedom följt av en vecka med externa intryck. Det jag har insett är dock ännu mer vilket behov träningen fyller för mig. Det är ett sätt för mig att bli av med min stress och därför har det varit så skönt att faktiskt ha tagit lite tid för träning även när jag har varit borta.

I och med att jag inte har bloggat de senaste två veckorna så kommer här min träningsdagbok för både vecka 49 och 50.

träningsdagbok v 49 och 50Löpningen har blivit ungefär såsom planerat men däremot så har det inte blivit så mycket annat. Men det känns okej. Denna vecka är en ny vecka där jag ska få in både styrketräning och mer löpning. Nu är jag inne i 3:e veckan av mitt marathonprogram och det känns så himla skönt att få ett mejl varje dag med dagens pass. I dagsläget använder jag detta även till Prag Halvmarathon i mars. Men så småningom blir det skillnader för att få till snabbheten som jag behöver för halvmaran.

Träningsplanering vecka 51: 
Måndag: SATS Core 30 minuter + lite extra styrka.

Tisdag: 7-9 km löpning med korta intervaller 3x5x200 m.
Transportcykling 20 km?

Onsdag: ABSolution 30 minuter.
Transportcykling 13-17 km.

Torsdag: Företagslöpning 5-7 km.
Långa tröskelintervaller totalt ca 10-12 km.
Transportcykling 16 km.

Fredag: ABSolution 30 minuter + ev. styrketräning ytterligare 30 minuter.
Transportcykling 13 km.

Lördag: Vila.

Söndag: Långpass 22 km.

