Etiketter

, , , ,

Maj
Jag inleder månaden med härligt umgänge med fina vänner och blir värvad som löp-PT till Urban Tribes. Det är dock inte bara roligheter på gång utan utan även mycket oroligheter. Mina onda benhinnor kollar jag upp och efter MR visar det sig vara en stressreaktion, benmärgsödem, i både vänster och höger skenben. Inte bara på en punkt som jag trodde, utan heeeeela skenbenen. Lång återhämtning väntar och jag får inte göra något som smärtar, vilket gör att jag inte kan gå mer än ca 400 meter. Varenda steg gör ont.

Det är slutspurt för valrörelsen till Europaparlamentet och det är slutspurt i planeringarna inför bröllopet i juni. Mitt behov av träning i avstressande syfte är större är någonsin och det enda jag vill göra kan jag inte. Jag sover dåligt, jag är stressad och har mycket känslor i kroppen. Förväntan och glädje inför bröllopet, oro och frustration för benen och stress på jobbet när valrörelsen blir alltmer intensiv.

Mitt i allt detta får jag en möhippa av mina fantastiska vänner – som dessutom planerat om ALLT 1.5 vecka före möhippan för att möta min nya funktionsnedsättning med trasiga ben. Det var en av de bästa, roligaste dagarna i mitt liv! Det gav mig så mycket lycka att få känna mig så uppskattad och bortskämd av mina vänner. En känsla jag hoppas att alla får känna. En dag helt för min skull. Maken var dock inte lika lycklig när jag kom hem på morgonen, han fick ta hand om kvarlevorna av mig så att säga.IMG_3838

Denna månad passade jag på att testa massa nya pass på SATS för att hitta nya rutiner i min vardag som fungerar för mina ben och mina behov. Det ledde till 55 träningspass och 0 löpta km.Det fungerade sådär. Jag fick en motivationsdipp som ökade i takt med att Stockholm Marathon nämrade sig och det blev än mer uppenbart att jag inte skulle springa. I slutet av maj kunde jag dock köra mitt första styrketräningspass för benen då de äntligen var redo för den belastningen.

Juni
Juni var den mest känslosamma månaden på hela året. Lagom till juni kom så fick jag beskedet om att försiktigt få börja jogga. 1 minut. 5 gånger. Men jag var lycklig. En månad med disciplin och abstinens hade gett resultat. Jag fick dock ont igen i skenbenen efter få gånger. Så blev det ny vila. 4 löppass fick jag ihop i juni. På totalt 6.5 km. Totalt blev det dock 50 träningspass, väldigt ojämnt fördelat under månaden. Träningsmässigt så avslutade jag månaden med en fortsättning på min löpcoachutbildning. 3 givande dagar med mycket nya kunskaper.

Den 14 juni gifte vi oss. Det var den bästa dagen i mitt liv. Den lyckligaste roligaste dagen jag har varit med om och den absolut bästa roligaste festen någonsin. Det var fantastisk stämning från start (08:00 lördag morgon) till slut (05:00 på söndagsmorgonen). Allt var mer än perfekt. Det var så mycket kärlek i luften. Alla tal var fantastiska, allas engagemang var ovärderligt, alla detaljer som vi lagt ner så mycket tid på (framför allt mamma) gav verkligen pricken över i. Jag njöt av varenda sekund, jag var lycklig varenda sekund det dygnet. Jag är så tacksam över att vi kunde ha middag dagen innan och sedan frukost och lunch med gästerna på söndagen. Det blev en bröllopshelg istället för en bröllopsdag och jag var euforisk under och efter detta.Bröllop Norrbäck Fotograf Malin Sydne

(Fotograf Malin Sydne)Norrbäck Fotograf Malin Sydne

Maken och jag var ledig några dagar och åkte till Grinda Wärdshus för att bara njuta och varva ner.

På dagen en vecka efter bröllopet fick min mormor dock åka in till sjukhuset. 7 dagar senare gick hon bort. Och det var en sorg som var övermäktig att hantera. Från att ha varit kronpigg till att bli dödssjuk på så kort tid. Det var visserligen precis såsom hon alltid velat ha det, men desto svårare för mig att hantera. Men jag är så tacksam att hon var med på bröllopet och var så aktiv och pigg som hon var. Framme och pussade på brudgummen när jag lämnade rummet och skrattade så hjärtligt. (Fotograf Malin Sydne)Mormor på bröllop Fotograf Malin Sydne Jag kommer aldrig glömma hennes ord om att det var en FENOMENAL fest. (att säga ordet fenomenal var en del av det hemliga uppdrag hon fick och jag uppskattar att hon gick in för det).

Juni började i glädje men slutade i väldigt mycket sorg.

