Etiketter

, , ,

Fortsättning på mitt 2014.

Juli:
Juli handlade en hel del om sorgebearbetning och begravning för min fina mormor. Jag kom även igång med löpningen så smått och kontinuerligt och varje ”pass” gav mig energi (även om det blott var 4 minuter) Jag började med långpass på spinningcykel för att bygga uthålligheten inför Stockholm Halvmarathon i september. En mental prövning men som gav bra resultat!

Semestern började i mitten av juli och trots att det blott var 3 veckor så var det 3 alldeles underbara veckor! Jag var ordentligt närvarande, glömde tid och rum och hade det riktigt härligt. Det blev en hel del golfande, underbart avkopplande dagar i sommarstugan på ön, härliga dagar i Värmland, umgänge med syskonbarnen, spontan utekväll med vännerna, frukost på stan med mera. En perfekt semester!IMG_4236 IMG_4237 IMG_4364 IMG_4371

Augusti:
Jag började springa, inte intervaller, men denna månad sprang jag ändå flera sammanhängande kilometrar. Sista augusti joggade jag min första mil utan gångpauser mellan varven. Jag kom också igång med coachingen igen denna månad och började lugnt med lugnaste passet och lugnaste gruppen. Jag sprang Bellmanstafetten med jobbet och det var en härlig come-back-känsla att få ställa upp i ett 5 km-lopp.

Vi ägnade mycket tid åt förberedelser inför vår vandring på Kilimanjaro. Inte förberedelser såsom att faktiskt vandra, men att köpa in grejer till vår vandring.

Det blev upptrappning i valrörelsen och jag jobbade varannan helg utöver vardagarna.

Maken har påpekat att jag var sjuk mycket under 2014 jämfört med vad jag brukar och jag ser att jag i slutet av augusti var hemma med feber och förkylning i ett par dagar.

Det var även en rolig dag med möhippa för en vän, en fantastisk dejt med maken på Fjäderholmarna, en fantastiskt rolig fest, en helg i Värmland och mer små ting som gör vardagen givande.IMG_4404 IMG_4549

September:
I september hände det väldigt mycket och det blev inte så mycket bloggande. Jobbet tog över och helgerna handlade om valrörelse. 14 september var det val och livet kretsade kring detta. Maken och jag var på ett jättevackert bröllop i Jönköping och förutom ett par middagar och fika med några vänner så prioriterade jag inte nära och kära denna månad i den utsträckning jag egentligen ville. Jobbet var i fokus. IMG_4698

Jag sprang även Stockholm Halvmarathon och jag kände mig ordentligt stolt över tiden 1:34:29 med tanke på min skadehistorik och min förhållandevis dåliga uppladdning inför detta lopp. Milen hade jag sprungit 1-2 gånger och sedan 16 km 1 gång. Men det gick, och jag hade inte tappat alltför mycket i tid under denna skadeperiod.IMG_4766

Jag återupptog löpcoachingen av företag och det blev en hel del av detta. Jag fick även chansen att morgonjogga med Jonas Buud, en av världens bästa ultralöpare och jag blev mäkta inspirerad av honom. IMG_4767

I slutet av denna månad var jag även sjuk med förkylning, halsont och feber, 3:e gången på 4 veckor. Men sista dagen i september åkte vi också till Tanzania för smekmånad och 3 veckor av äventyr och avkoppling.