Etiketter

, , ,

Förra veckan blev minst sagt en annorlunda träningsvecka. Jag inledde veckan med att återhämta mig från halsfluss (veckan dessförinnan blev det ingen motion eller pulshöjande aktivitet överhuvudtaget) men kom sedan snabbt igång med att öva in BodyCombat 62 inför min klass i fredags och sedan var det bara att fortsätta direkt med Runners’ Strength.

När jag övar kör jag visserligen inte ens i närheten av så hårt som när jag kör en klass men nog känns det allt i kroppen. Så pass mycket att jag efter min fredags-combat i lördags inte kunde röra på mig pga träningsvärk.

Jag blev sittande i soffan en stor del av dagen. Maken fick putta på mig eller dra mig för att jag skulle kunna sätta mig upp pga all träningsvärk i mage, axlar, rygg, rumpa och lår. Då har man tränat rätt bra.

Jag hann dock med 40 km löpning. 10 km lugn löpning så fort jag var tillräckligt kry, följt av 7 extremt tunga långsamma återhämtande kilometrar i snön i lördags och i söndags blev det ytterligare 23 km så gott det gick i snöyran. Men skönt var det!IMG_7491

Denna vecka blir mer av en normal träningsvecka. Men i och med att jag nu (YES!) börjar köra egna klasser igen så blir de kommande veckorna lite av ett pusslande för att få ihop ett optimalt träningsschema som fungerar för kroppen. Därför blir dagarna lite diffusa än så länge, men jag vet vilka pass som väntar denna vecka.

Träningsplanering v 3: 
Måndag: Runners’ Strength 19:00 på SATS Tule

Pass tisdag-fredag:
2 st ABSolution/SATS Core (30 minuter magträning)
1 löppass med korta intervaller 20×200 m.
1 löppass med 10 km i halvmara-fart (4:15 min/km) alt mara-fart (4:35-4:30 min/km)

Lördag: Långpass 25 km

Söndag: Vila alt. längdskidåkning.

Den här veckan blir det troligen ingen transportcykling, om inte vädret blir lite bättre. På så sätt sparar jag i alla fall benen från 6 mil cykling. Alltid något!IMG_7506

Bild från dagens Runner’s Strength. Supertaggad instruktör inför klassen och klassen var nästan full! Riktigt roligt, härligt, svettigt och jobbigt. I perfekt dos av allt.

