Etiketter

,

Jag skrev tidigare om att jag skulle ner till Lanzarote på en löparvecka som Apollo har i samarbete med Urban Tribes. En vecka som jag verkligen sett fram emot på alla sät och vis!

Oturligt nog så fick jag vinterkräksjukan kvällen innan avresa och istället för att packa väskan och ladda upp för en vecka med träning, sol och bad så låg jag ihopkrupen på hallgolvet (för att ha nära till toaletten) med frossa.

Jag lyckades få behålla lite av energin jag stoppade i mig i fredags och med sömn hela natten till i lördags så kunde jag äta så smått i lördags och därmed (chansa) och lämna landet med en relativt tom hungrande mage och -4 kg. Förutom hungern så var jag ändå pigg hela dagen.

Jag mellanlandade i Wien. IMG_7725Övernattade på ett lyxigt hotell (fick ca 4 timmars sömn på hotellet så det kändes särdeles dyrt men det var det värt med tanke på hur jag mått tidigare dagar) och tog morgonflyget till Lanzarote.IMG_7731

Jag mådde bra i söndags när jag anlände till HD Beach Resort även om jag var lite trött (och hungrig och fortfarande lite rädd för att äta).

På eftermiddagen var vi ute på en lugn jogg, men ändå 11 km. Ett tydligt bevis på att jag snabbt återhämtat mig och till middagen vågade jag äta precis så mycket och vad jag ville.

Det känns riktigt tråkigt att bli så försenad på en resa, och riktigt otur när min sena ankomst påverkar andra i och med att det är jag som är coachen för resan.

Det enda ”positiva” med det hela var ju den väldigt ”effektiva dieten”*. Misslyckas man med allt annat kan man alltid testa lite calicivirus så försvinner kilona och vätskan på sturt. Beach-form på nolltid så att säga!

*Ska tas med en nypa salt och tolkas som ironi då det inte är något jag förespråkar.

