Hemma efter min träningsvecka på Lanzarote. Det var en alldeles fantastisk vecka för träningen. Att kunna springa på barmark i shorts och linne och samtidigt få d-vitamin och lite färg var precis vad jag behövde. Solen lyste med sin frånvaro större delen av tiden, men det underlättade å andra sidan för träningen. FullSizeRender (9)

Det blev veckodistansrekord för mig förra veckan: 62.1 km.

Betydligt mer än vad jag brukar springa per vecka. Totalt i Lanzarote blev det 73.4 km.IMG_7771Det är så skönt att känna att jag kan springa så mycket. Det flöt på bra utan minsta känningar i kroppen. Ändå vilade jag kroppen i både lördags och söndags för att inte riskera någonting. Jag var inne i ett flow från veckan och hade gärna tränat på, men återhämtningen hemma blir inte alls densamma som när jag är på semester och enbart har träning + mat + vila på schemat.

Jag hoppas dock på riktigt bra löpning även denna vecka!

Träning vecka 8:
Måndag: 17:00 BodyCombat SATS Hötorget
19:00 Runners Strength SATS Tule

Tisdag: Transportcykling 11 km.
Ev. backträning med IF Linnéa (risken är dock stor att jag är helt slut i benen).
Alternativt: 30 minuter magträning

Onsdag: Backträning om ej dagen innan. Annars vila.

Torsdag: Transportcykling 11 km.
Intervallpass långa intervaller.
Löpteknik och 30 minuter styrketräning på kvällen.

Fredag: Zumba eller annat roligt.

Lördag: Långpass 28 km. (Träningsutbildning en av helgdagarna också)

Söndag: 15:00 Runners Strength SATS Odenplan.
18:00 BodyCombat SATS Odenplan.

