Etiketter

, , ,

En sån helg!

Den har försvunnit snabbare än en blinkning men har varit riktigt härlig och rolig.

Jag började lördagen med 27 slitiga kilometrar. Formen är inte riktigt där, framför allt inte efter 3 dagars skidåkning, ett backintervallpass och ett BodyCombat-pass. Jag var trött efter 13 km men kämpade på och fick till 27 km i 5:10 min/km-fart.

Efter det fick jag snabbt hoppa in i duschen, äta och bege mig iväg till SATS Medborgarplatsen för utbildning kl 15-19:30 med alla potentiella löpcoacher för outdoor running-klasserna som går på SATS i samarbete med Urban Tribes. Jag kände mig rejält trött och sliten hela dagen.

När jag kom hem trött och hungrig vid 20 så hade bröderna Norrbäck lagat en riktigt god tidig-födelsedagsmiddag till mig och trots att ingen av dem är något fan av Melodifestivalen så blev det en kväll i mello-anda för min skull vilket jag uppskattade enormt mycket. Redan vid 22-tiden somnade jag dock. Utbildning väntade ju även på söndagen.

I söndags var dessutom inte vilken dag som helst utan min födelsedag!Trots att jag skulle vara på SATS Stadion kl. 08:00 gick maken upp vid 05:30 för att förbereda frukost och uppvakta mig med paket på sängen. Det kallar jag kärlek!IMG_8027

En hel dag med likasinnade löpare tillika löpcoacher väntade och vi fick några timmars härligt sollapande ute medan vi demonstrerade våra löpcoach-skills och coachade varandra. IMG_8028

Hela dagen var bara så grymt bra. Tid i solen, några kilometers löpning, bra feedback från utbildningen och jag fick känna mig riktigt bortskämd på min födelsedag. All uppvaktning gjorde mig lite överväldigad och framför allt rörd av att så många väljer att skicka ett sms eller ringa ett samtal eller skriva på facebook för att gratta mig – och med så fina ord!

Maken fortsatte att skämma bort mig när jag kom hem. Han lagade veckans matlådor, masserade mina vader och fixade hemma medan jag fick njuta. Helt fantastiskt. Jag känner mig så lyckligt lottad.

