Etiketter

,

För några veckor sedan blev jag kontaktad av Petra Kindlund, grundare av löparklubben och idrottsföreningen Runacademy. Hon undrade om inte jag ville bli ledare för deras Löpargrupp i Hornstull.

Och ja, det ville jag! Jag vill sprida löparglädje, inspiration och motivation till fler människor. Efter en dubbelkoll med Urban Tribes som jag ju är anställd av, och tränar både företag och grupper för, så tackade jag ja.

Löpgruppen börjar ikväll 11 mars kl 18:00 med samling utanför Gå- och Löpkliniken i Hornstull och håller sedan på 15 onsdagar framöver där inget pass är det andra likt. Ikväll börjar vi med grundläggande löpteknik och löpskolning för att sedan avancera kommande veckor och testa på olika former av löpträning – allt från backintervaller till vattenlöpning och trail.

Löpgruppen i Hornstull är den största och i dagsläget är runt 170 personer anmälda!

Löpgrupperna finns på 16 orter runt om i Sverige och alla drar igång denna vecka.

Är du sugen? Det finns platser kvar!FullSizeRender (12) FullSizeRender (11)Jag och grundaren Petra Kindlund (som dessutom fyller år samma dag som jag!)

 

