Etiketter

, , ,

Jag vill avsluta dagen på topp genom att fokusera de positiva sakerna med dagen.

Det jag verkligen uppskattade med kvällens lopp var stämningen. Det var ett lagom stort lopp med många välkända ansikten. Ju fler lopp jag springer desto fler kända ansikten vilket jag tycker är trevligt.

Dessutom träffade jag på både bloggläsare och personer som jag löpcoachat – både på SATS men också företag. Och jag tycker att det är så himla trevligt att få småprata!! Även om jag var missnöjd för egen del ikväll så kan jag ändå glädjas åt andras framgångar.

Oavsett tid och nivå så älskar jag att se ögonen lysa på löpare som uppnått nya mål, klarat nya tider och överträffat sin trodda kapacitet. Att få höra om lyckan av att ha börjat springa, att ha kommit tillbaka från en skada, att ha klarat en viss tid – det är en känsla som alla på plats kan dela. Det är en känsla jag kan relatera till och det gör mig alldeles varm inombords av glädje att alla dessa människor vågar. Att alla vågar utmana och testa sina egna gränser.

Det är dessutom alldeles fantastiskt att man delar med sig av detta till andra. Det är ren och skär stolthet som visas upp och det är i få sammanhang som svenskar är duktiga på att vara stolta tycker jag.

Löpningen för människor närmre varandra. Den enda konkurrenten är ditt forna jag och det tror jag skapar öppenhet gentemot andra. Det är lättare att glädjas med andra. Det är en gemensam passion och delad glädje.

Jag hade därför svårt att slita mig från loppet ikväll. Djurgården badade i solsken och pustande och stånkande blandades med svett och glada tillrop. Jag snackade med klubbkompisar och gladdes åt mina kvinnliga medlöpare som också är med i IF Linnéas spetslöpargrupp och som presterade nya topptider – och hamnade på prisplats dessutom. Jag kände mig stärkt av deras glädje och deras resultat. running quote friendship running together

