Etiketter

, , , , , , ,

Kläderna är framlagda, ipoden är laddad med ny spellista, min nya gps-klocka (köpt i torsdags) kan jag förhoppningsvis tillräcklig mycket om för att den ska hjälpa mig igenom Stockholm marathon, vätskeflaskor utdelade till vänner och familj, nummerlappen fäst på tröjan och chipet fäst på vänster sko. Jag lyckades somna utan problem och har sovit riktigt bra hela natten dessutom.

Ett eget tidsarmband har jag gjort för att hålla koll på vad varje passerad kilometer bör ge i sluttid. Gainomax är inköpt till att inta efter loppet. IMG_9201

Vader och musklerna runt skenbenen är insmorda med Sportprep Arnica från Medevisalvan för ökad cirkulation och nu fattas bara ljumskar och armhålor som ska smörjas med ringblomsalva från Medevisalvan. I och med att regn väntas smörjer jag även in underbenen med vanlig arnicasalva som ska isolera från kyla och förebygga kramp. Har inte testat alla samtidigt på detta sätt förut men det är det här de är till för. Hoppas på att det funkar!

En liten uppladdning med rödbetsjuice gick jag på när jag var på marathon-mässan och sista shoten ska intas om någon timma. Även placebo sägs ju ha en effekt..

Nu är det bara att hoppas på att tempot känns behagligt rakt igenom loppet, att regnet inte kyler utan enbart svalkar och att kroppen håller! Taggad (och väldigt nervös) inför mitt andra Stockholm Marathon med den väldigt respektabla distansen 42195 meter.

Pepp pepp!

