Etiketter

, , ,

God dagens!

Vågar inte skriva ”god morgon” för det är ju som att erkänna att jag faktiskt nyss gått upp. Och det har jag. Vi var hemma vid midnatt igår och vad som känns som första gången på länge så ställde jag inte klockan på morgonen utan sov ut ordentligt istället. Och vaknade, 11 timmar senare, ordentligt utsövd!

Så himla skönt och välbehövligt efter en vecka med mycket jobb, högt tempo, och tre tuffa BodyCombat-klasser (för att inte tala om att jag behöver förbereda mig inför marathon med god sömn, lagom mängd motion, och bra kost).

Trots tröttheten som tog fast mig i ett grepp igår när jag kom hem från jobbet och helst av allt bara ville pressa ner mig i sängen, stoppa om mig och låta mig sova så hade vi bara någon timma tidigare bestämt att vi skulle möta upp några vänner.

Det blev god middag på indisk restaurang och sedan en väldigt väldigt folktät spårvagnstur till Gröna Lund där Movits! skulle spela. Vi har i år köpt Grönakortet som ger oss tillträde till varje konsert och andra aktiviteter hela sommaren (dock inte åkturer), för 220 kr. Så värt det!

Årets första glass och lite härlig musik förgyllde verkligen kvällen(det är Movits som har gjort pantamerareklamen som har visats ett tag nu, ett år?). Som om det inte var nog med Movits! kom Maskinen in på scenen och de körde den sista låten ihop.

Linn Johansson Gröna Lund

Movits! på Gröna Lund

Efter konserten blev det lite vin på Tyrol på Grönan innan vi promenerade in till stan igen. En fantastisk kväll!! Det är alltid spontana kvällar som blir bäst, och jag njöt verkligen att av slippa tänka på att gå och lägga mig tidigt, bege mig upp tidigt och ut för att springa 3 mil och vara fräsch i kroppen inför det. Men nästa vecka så, då är det Stockholm Marathon!!!