Etiketter

, ,

1 vecka har gått och 3 veckor kvar.

Jag hoppas att ni känner er lite starkare i bålmuskulaturen. Träningsvärken kändes av något efter 4:e gången, men jag tror jag behöver hålla positionen längre.

Utmaning för vecka 2:
Använd pilatesboll för Planka A! 2 Alternativ, antingen med händerna på bollen eller fötterna på bollen. Variera och alternera mellan alternativ 1 och 2.

När det gäller Planka B, sidoplankan, har jag inte hittat någon bra bild. Men testa att lyfta de övre benen, antingen om undre benet är på knä eller på tå. Jag återkommer med bild för att demonstrera! Men tänk en stjärnposition.

Samma sak gäller här som tidigare, armarna ska hållas i en 90-gradig vinkel från kroppen, spänn åt magen för att hålla kroppen rak som en planka och akta så att rumpan inte åker upp i taket eller magen ner mot golvet. Håll istället kortare tid!

Och, vi gör 5 st plankor denna vecka också utspridda över veckan.

Orkar vi kanske också hålla dessa lite längre än förra veckan?

Nu ska jag till gymmet och testa! Good luck!