Etiketter

, , ,

Trots att det är salsa som står på schemat idag kan jag ändå inte låta bli att tänka på onsdagens BodyCombat-klass. Jag var ju så grymt missnöjd med tisdagens klass, men det kanske också krävs en inte fullt så bra klass för att verkligen leverera en superbra klass!

Jag hade förberett mig betydligt bättre gällande coachingen och även överfört all musik till iphonen – och tagit med alla skivor för att ha en plan B och verkligen säkra bra volym!

Klassen gick mycket mycket bättre, coachingen satt ordentligt och benlåtarna kändes inte alls lika jobbiga som i tisdags (det betyder inte att jag inte fick träningsvärk, för den satte sig värre än efter tisdagens klass). Kanske berodde det på att volymen var bra, coachingen satt ordentligt och jag slapp oroa mig för vad kunderna tyckte?

Det var några helt nya ansikten med på klassen, ett som jag lyckades ragga upp från gymmet till gruppträningssalen och han fick verkligen kämpa för att hänga med! Och då ser man verkligen hur pass duktiga och vältränade alla deltagare är som grejar hela passet! Det var även en hel del familjära ansikten! Dels fick jag besök av två vänner som lovade mig att troget komma varje onsdag men dels var det alla stammisar som brukar finnas framför scenen varje onsdag!

Det är nog bland det bästa jag vet med klasserna, det är att träffa alla människor, både nya och gamla, men framför allt de som återkommer vecka efter vecka. Det är några killar som även följer med och kör både tisdags- och onsdagsklasserna med mig vilket känns superkul och familjärt!

Träning är alltid så mycket roligare när man även får socialt umgänge och det får man verkligen vid gruppträningsklasser!

Klassen imorgon är redan fullbokad men det kommer garanterat finnas plats ändå (folk avbokar i sista sekund) och klassen på onsdag är inte full ännu – så kom gärna och testa, det skulle göra mig jätteglad! Om du inte är medlem på sats så kan du skriva en kommentar här eller mejla mig så ordnar jag det 🙂

Och, det är för tjejer och killar, på onsdagarna är det nästan 50/50!!! (Inte ofta man ser lika många tjejer som killar på gruppträningsklasser!)

BodyCombat 18 februari Glöm inte, what doesn’t kill you makes you stronger! Så testa!!Linn Johansson BodyCombat Fotograf: Maria Flodqvist