Etiketter

, , , ,

Lördagen den 14:e juli 2012 är dagen då jag och sambon firar vår 2-årsdag. Ett alldeles underbart datum (och noterat bland vänner och bekanta är det tydligen också ansett som ett bra datum för både giftermål och förlovning). Denna dag firade vi med en ordentligt god frukost tillsammans. Sambon är sucker för bröd så jag bakade dinkel- och valnötsscones till frukost. Efter en mysig förmiddag gav vi oss av till gymmet, pigga och taggade på träning!
I Fredags blev det triceps, bröst och axlar, och i torsdags rygg och biceps, så igår var det bara ett pass kvar, nämligen benpasset! Med sambon som coach anade jag att jag var in-for-the-real-deal. Han satte mig i arbete direkt. Nedan följer upplägget, 4 set för varje övning!:

Benpass:
Benböj med fri stång i pyramid 4 x 8 x 45 kg (set 1: 40 kg, set 2: 45 kg, set 3: 50 kg, set 4: 45 kg)
Bulgarian split squat 4 x 8 x 16 kg (2 st 8 kg hantlar i varje hand), 4 set på varje ben.
Benpress 4 x 8 x 60 kg
Lying leg-curls 4 x 8  x 30 kg
Utfallsgång med rotation och 7 kg vikt 4 set. Vid denna sista övning brände det järnet i benen! Bra med bilder, ser här att jag måste träna på att vara mer upprätt med överkroppen, inte falla bak med bäckenet, och jag kan nog komma lite längre bak med hela kroppen så att det verkligen blir 90 graders vinkel!
Sådär, och i och med den 6:e dagen i veckan, har jag tränat 6 pass. (Om man kan räkna en löparrunda på 6.5 km som ett pass). Hade tänkt köra intervallträning idag men efter gårdagens pass är benen alltför nedbrutna för att röra på sig, så nästa ordentliga löparpass blir nog först på tisdag. Har i alla fall blivit drygt 30 km löpning denna vecka, så det känns ok! Tilläggas kan att jag faktiskt längtar tills nästa vända på gymmet med styrekträning. Det är som en mirakelmedicin för kroppen – den formas direkt! Men ooh sådan smärta, men så klart; no pain – no gain!
Ska jag fortsätta i denna takt och skriva om styrkeövningar får jag nog börja med lite bilder. Hoppas alla haft en fantastisk helg och riktigt njutit. Idag har svärmors födelsedag firats så vi befinner oss många mil hemifrån. Imorgon fortsätter resandet så bloggandet återupptar som tidigast på onsdag.